dags nu kanse


Hehe när man får klago-sms om att man bloggar dåligt är det kanske dags!
Ville inte att mitt förra superdepp-inlägg skulle stå först, men jag har inte riktigt haft motivation, tid eller något att blogga om, så det har fått vara så några dagar nu.
Ska försöka plugga nu, men jag är inte direkt lockad, så det får vänta en liten stund.
Jag är just nu proppmätt, för efter fagotten åkte jag med mamma och pappa till Vedugnen och käkade pizza, SÅ gott!

Innan det var jag och mamma på hälsokostbutiken Life, där jag köpte en A-creme till mina armar som Johanna tipsade mig om.

Om ni trycker på länken så kommer ni till A-cremes egna hemsida, och där kan man beställa hem gratisprov på krämen just nu, man binder sig inte till något alls och man behöver inte betala ett öre!
Det är alltså inte värsta supersalvan för sjuk hud, utan den är bra för ansikte och som vanlig lotion. Så klicka där om ni är nyfikna. :)
Hehehe kul att jag gör reklam!

Nu när jag ändå håller på att skriva om detta med hud igen kan jag lika gärna besvara en fråga jag fick angående mitt förra inlägg.

Hur vet man att man har Keratosis Pilaris?
Alltså, egentligen ska man väl få en utredning av en läkare, fast jag känner att jag inte behöver det för att vara säker.
Jag kanske ska gå till en läkare om inte A krämen gör underverk. (Funderar på att gå till DocMorris (apoteket) och få en gratis hudanalys. Jag såg att det var erbjudande på det nu).
Men i alla fall, att huden är knottrig är väl det tydligaste man märker. Den kan vara röd och irriterad, torr och fnasig eller bara små tråkiga knottror.
Det finns lite olika typer. Men dessa knottror sitter först och främst på yttersidan av överarmarna, baksidan av låren eller på kinderna. De kan finnas var som helst förutom där huden är tunn som i handflatorna.
Alltså, jag tror att man märker det bara, det är inget som sitter där en månad och sen går över, jag har haft mina i flera år, men har inte brytt mig så mycket tidigare.

Nu hoppas jag att det är färdigskrivet om hudproblem, för jag tycker inte direkt att det är jätteskoj.
Ska ge mig på artikeln som måste lämnas in om två timmar istället!

Nu kan ni glo på det här inlägget i en vecka istället hehe ;)
Nejdå, ska var lite aktiv nu, kanske bloggar efter 11, då jag har pluggat klart. :)

puuss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0