Summer Skin


Känner mig lite kluven.

Jag fick veta igår att jag har en "hudsjukdom". Keratosis Pilaris heter heter den.
Nu låter det som att det är jättealvarligt och att jag ska dö eller nåt, men så är det ju inte.
Typ 50% av Sveriges befolkning har den här "sjukdomen" (det klassas inte riktigt som sjukdom)
fast jag har lite värre än de festa.
Det har drabbat mig på hela armarna, baksidan av låren, höfterna och lite på magen, vilket är lite mer än normalt typ.
Men det är vanligt att få det i ansiktet, så jag får vara glad att jag inte har det i alla fall.
Det känns tråkigt att nu veta att det är obotligt och genetiskt.
Jag har väntat länge på att det ska gå över av sig självt, men så lätt kommer jag tyvärr inte undan.
Nu vet jag åtminstone vad det är, och vad jag kan göra för att förbättra det lite.
Det är väldigt individuellt hur mycket man kan hejda det, så jag hooppas att jag kan få bort
mycket av det med rätt behandling.
Jag går inte runt och lider av det.
Det är bara psykiskt jobbigt att känna att mina armar är äckliga och fula utan att kunna göra något åt det.

höhö deppar eller vad.

Nej nu ska jag hoppa i duschen och skrubba på mig, sen ska jag smörja in mig så jag badar i smörja. Eller typ i alla fall.

puss

Kommentarer
Postat av: elin

jag tycker du är fin julia <3

2011-10-20 @ 08:10:30
URL: http://lukeskywalkerr.blogg.se/
Postat av: Amanda

öj hur vet du det? undrar om jag har det!

2011-10-20 @ 10:51:23
URL: http://bergmann.spotlife.se
Postat av: sofia

håller med elin, du är fin julia och som du skrev, det är psykiskt jobbigt, lovar dig att andra inte tänker på det <3

2011-10-20 @ 15:55:38
URL: http://scenbloggen.com/sofiajahnke
Postat av: Amanda

jaa du har det säkert, men jag menar det är inte direkt en sjukdom och det går ju att få det mycket bättre, tex om man inte pillar :):):) Nej jag bara funderade men sen kom jag på att jag har ju inte så nån stans :p

2011-10-21 @ 13:20:31
URL: http://bergmann.spotlife.se
Postat av: Julia A

aha, där för du pillar hela tiden, där har vi svaret juuuu! saknar dig <3

2011-10-22 @ 19:21:44
Postat av: ebba

hur märks det att man har det?

jag känner dig inte, men tycker att du verkar hur fin som helst. ta åt dig. :)

2011-10-23 @ 14:53:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0